Zjistil jsem, že k získání bianco vstupenky do světa nejchytřejších stačí jediné.
Mít do zadku díru.
Jsa býti právě tím povolaným a plně erudovaným, vlastníce nejlepší kvalifikaci na správné názory, přileju i já trochu voleje do vohně.
Každý den nás média provází Covidovou apokalypsou. Kolik lidí zemřelo, kolik se nakazilo, jaká je křivka a jaký ekonomický doom nás čeká. Ještěže se mě to netýká, mám totiž alobalovou čepičku, skoro chce se říct.
Posledně jsem tu zmiňoval Ellen a její talkshow. Press F to pay respect za to, co ta ženská v šovinistickém světě showbizu dokázala, faktžejo. O to víc mě pak překvapuje, že ta paní, co je po Oprah další z nejvlivnějších dam, rozumněj nejbohatších, v době Covidu propustí většinu týmu a zbytky pozic nutných k fungování show jednoduše outsourcuje. Její volba, jasně. Jenom mi to přijde trochu vošajstlich.
A jak je to v našich luhách a hájích? Čekáme na to, co mám Andrej dá. Gastro byznys nefunguje a ti, co tak <ironie> nezištně </ironie> vaří a vozí jídlo těm v prvních liniích, pak volají po soudržnosti, resp. po prachách.
Nechci vůbec zlehčovat jejich situace, ani situaci každého OSVČ, kterého se ten bordel dotkl. Lehce se mi to posuzuje, vím. ALE!
Každý z nich stojí znovu na startovní čáře. Tak, jako kdysi na začátku při rozjezdu. Každý počítal, zvažoval, dělal návrhy a kombinoval s cílem zaujmout zákazníka a prodat mu svoje zboží/službu. Co dělají teď? Většinou nic. Vyplňují žádosti o dotace a odložení splátek.
Kolik z vás se ve svém okruhu přátel/známých/zákazníků doptalo, co byste jim mohli nabídnout nového? Co vašemu obchodu chybělo, a doteď jste to přehlíželi a odkládali? Kolik z vás podnikajících ve službách, jste nabídli prodej voucheru na tento měsíc s využitím do konce roku, abyste měli na nájem? Kdo z vás si zaplatil reklamu na googlu/soc. sítích svého produktu a rozjel rozvážkovou službu? Atd, atd.
V tomto mi bylo velkou inspirací nedaleké řeznictví. Pověstný svojí kvalitou se k panu řezníkovi na maso a jeho výrobky sjíždělo široké okolí. A jednoho dne se ŘSD rozhodlo opravit silnici. 10km vlevo a 10km vpravo. A on leží uprostřed. Uzavírka na pár měsíců, tuším. A poser se.
Pan majitel si zpracoval přehled co lidi nejvíc chtějí a vypravil pojízdnou prodejnu, se kterou objížděl města, ze kterých věděl, že mu jezdí zákazníci. Určitě se nedostal na předchozí čísla, ale neseděl s rukama v klíně a nepindal o sprostém státu.
Ne, není to aplikovatelné všude a rybník není nekonečný. Ale něco se udělat dá. Třeba i #sratnatocz.
Pingback: Sportíci – sratnatocz